Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Snabb fuskcheesecake

Av Andrea - 20 januari 2015 20:45

Snabb och god dessert som passar året runt, en fuskvariant på cheesecake som varken beöver vara i ugn eller frys.

 

Fuskcheesecake


4 portioner


300 g smaksatt kesella/kvarg

1 dl vispgrädde

6st digestivekex

färska bär/hackad choklad

 

Vispa grädden och blanda den med kesella/kvarg.

Smula sönder kexen och fördela dem jämnt i fyra portionsformar, häll sedan upp smeten i formarna och toppa med bär/choklad.

Eller så kan man varva kex med smet i lager och sedan toppa med bär/choklad, detta är helt upp till dig själ.


Servera genast.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 18 december 2015 19:15


Julen närmar sig med stormsteg och man vill helt plötsligt börja baka saker med mer julkänsla och med smaker som känns juliga. Nu i veckan valde jag till exempel att bjuda på lite juligt på jobbet, och det blev mycket uppskattat. Det bjöds på min...

Av Andrea - 5 december 2015 14:15


      Tidskrävande, men så värt det. Det är vad jag kan säga om dessa godingar som jag bakade i dag. Då det var första gången som jag gett mig på att baka just skorpor, så visste jag inte att det var så pass tidskrävande som det var. Tur att ma...

Av Andrea - 27 november 2015 18:45

      Nu har det gått så där himlans långt mellan inläggen igen. Fy skäms säger jag till mig själv. Fast det är ju dock så det kan bli ibland när man har mycket annant att stå i och helt glömmer av att man faktiskt har bakat något och egentlige...

Av Andrea - 20 mars 2015 18:30

Blev för ett tag sedan bjuden på en otroligt god mandeltårta, och känner att jag bara måste dela med mig av receptet. Funderar på att göra denna som små bakelser nästa gång, kan var kul att prova och se hur den blir då. Då kan man även reglera hur ...

Av Andrea - 10 februari 2015 17:30


Finns det egentligen något mer klassiskt än chokladbollar när man ska ställa till med kalas? eller när man bara sitter hemma och är så där sjukt sugen på något men inte orkar masa sig iväg till affären för att köpa något gott? Chokladbollar går hem...

Presentation


Här har ni mig, det lilla kakmonstret :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards